هنر يك ارتباط خوب با دیگران و تاثير آن دربازاريابي
نحوه برخورد با مشتری، لحن و تن صدا در فروش تلفنی تأثیر بسیار زیادی بر روی برند شما خواهد داشت و قطعاً هیچ چیز مانند یک مکالمه دلنشین نمیتواند منجر به رضایتمندی طولانیمدت مشتریان شود.
از جانب خودتان با مشتری صحبت کنید
بهتر است از جانب خودتان با آنها صحبت کنید. به کار بردن ضمیراول شخص در هنگام گفتوگو با مشتری موجب دلگرمی وی میشود. ضمنا در ابتدا سعی کنید با خلق وخوی مشتری بهتر و بیشتر آشنا شوید.
کم گوی و گزیده گوی
مشتریان فرصت و تمايل به خواندن ایمیلهای طولانی را ندارند بهتراست با ارائه ویدئو و لینک به مشتریان پاسخ خود را کوتاه کنید. حتي مي توان مقالهای در خصوص راهحل مشکلات مشتریان را منتشر کرد.
همانند لحن مشتری گفتگو کنید
گفتگو با لحن مشتری در واقع نشان دهنده این است که شما از وی جانبداری میکنید. به عنوان مثال با یک مشتری که دارای لحن رسمی است همانند خودش صحبت کنید و بالعکس اگر مشتری بسیار راحت و صمیمی صحبت میکند، شما نیز با لحنی صمیمی با وی به گفتگو بپردازید.این قاعده در خصوص برخورد با مشتریان عصبانی نیز صدق میکند البته به شرطی که کاملاً جدی با آنها صحبت کنید و درعین حال عصبانی نشوید.اين كارمنجر به برقراری ارتباط عمیق تری میان شما و مشتری خواهد شد.
با مشتری محتاطانه شوخي كنيد
لحن شوخی، هیچگاه از طریق متن انتقال داده نمیشود بهتر است با دقت فراوان تمامی کلمات خود را انتخاب کنید.از سوی دیگر در مواقعی که مشتریان باب شوخی را باز میکنند بهتر است شما نیز با لحنی مودبانه همراه با یک شوخی پاسخ آنها را بدهید.اطمینان داشته باشید این کار به عنوان یک نکته مثبت در ذهن مشتری ماندگارمیشود.زماني که قادربه پاسخگویی صحیح به مشتری نیستید.چند نفس عمیق بکشیدو چندین بار پاسخ خودرا قبل ازارسال بررسی و به یادداشته باشیدکه وظیفه شماافزایش بهرهوری مکالمه وحل مشکل مشتری است احساسات شخصی خودرا درزمان پاسخگویی به مشتری اعمال نکنیدچراکه ممکن است مشتری برخوردنامناسبی با شما داشته باشد.
مشتری ,مشتریان ,صحبت ,لحن ,یک ,وی ,صحبت کنید ,با مشتری ,خودتان با ,از جانب ,به عنوان
درباره این سایت