محل تبلیغات شما

فرآيند نردباني بالا یا پایین

فرایند نردبانی یکی از روش هایی است که در چند دهه اخیر خصوصاً در رویکرد  زنجیره منظور ، نهایت کاربرد فراوانی یافته است. این روش در زمینه های گوناگون اقتصادی و فرهنگی و. به عنوان ابزاری کارآمد توسط محققین بکار گرفته شده است.

مبتکر این روش "دنیس هینکل" از شاگردان " جرج کلی" روانشناس مشهور و خالق نظریه سازه های شخصیت  می باشد که در پایان نامه خود در دانشگاه اوهایو به انجام رسانده است.

یکی ازروش هایی که اخیرا(از سال 1982 میلادی با نوشته رینولدز و گاتمن آغاز شد) درسطح وسیعی در حیطه های مختلفی توسط محققین بکار گرفته شده است، با عنوان" نظریه زنجیره منظور- نهایت " (Means End Chain Theory)  شناخته می شود.در این نظریه که با ابزار مصاحبه عمیق و  با "فرایند نردبانی"  (Laddering Process )انجام می شود،

درروش"پایین به بالا"  (Bottom-Up) از ویژگیهای کالا آغاز شده ونهایتاً به ارزش های نهایی مصرف کننده می رسد.هزاران تحقیق کاربردی که در استقبال از این روش انجام شده حیطه های بازاریابی ، روانشناسی ، ادبیات و . را پوشش قابل توجهی داده است.

ولی "روش بالا به پایین"(Top-Down)که عملا از سال 2002 بکار گرفته شد است( برحسب مقالات ارائه شده) هنوز کاربرد وسیعی مانند "روش پایین به بالا"  نیافته است و مقالات و تحقیقات چندانی با توجه به پیچیده تر بودن آن منتشر نگردیده است. 

در این روشها پنج عامل"ویژگیهای محصول" (Attributes) ،"فایده ها  و یا خروجیهای آن ویژگیها "  (Consequences)  و نهایتا "ارزش های مترتبه برآن فواید" (Values )همراه با"پیوند میان ویژگی ها و فواید " (Consequences Linkages of Attribute and)  و نیز "پیوند میان فواید و ارزشها" (Consequences and Values Linkages of) استخراج می شود و پس از تشکیل "نقشه زنجیره ای ارزش" (Hierarchical Value Map – HVM)مسیرهای حاصله ترسیم میگردد. نهایتا بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده راهکارهای مناسب برای تولید کنندگان و سایر گروه هایی که با مصرف کنندگان مرتبط هستند ارائه می شوند.

تمامی شرکت ها ، جهت تولید محصول ، نیازمند مواد اولیه می باشند تا طی فرآیندهای ساخت و دارای ارزش افزوده ، مواد اولیه و کالاهای ورودی را تبدیل به محصولی نمایند که مشتری بابت خرید و دریافت آن ، بهای مناسبی را بپردازد .

هنر يك ارتباط خوب با دیگران و تاثير آن دربازاريابي

فهرست ایده‌های تبلیغاتی

هفت نکته کلیدی در بازاریابی جهانی

، ,های ,روش ,ارزش ,  ,ها ,بکار گرفته ,که در ,این روش ,به بالا ,در این

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

راحت الحلقوم اجاره فیش حقوقی وضامن کارمند برای دادگاه کار فریلنسری