فهرست ایدههای تبلیغاتی
جهت انجام متون تبلیغاتی بايد ، ابتدا به بررسی کالا، مخاطب و هدف تبلیغ پرداخت سپس روشی را که مناسب انجام این تکلیف است بکار گرفت .در زیر فهرستی از این آگهیها مشاهده میشود كه ميتواند الهام بخش براي دست يافتن به ايده هاي جديد باشد
۱-آگهی پرسش آمیز: سوالی را در عنوان مطرح میکند و در متن به آن جواب میدهد.
۲-آگهی آزمایشی: متن به ارائه یک آزمایش میپردازد و خواننده آزمایش را انجام میدهد. پاسخهای او نشانگر این نکته است که آیا محصول و یا خدمات ارائه شده با نیازهای او سازگاری دارند یا خیر؟
۳-آگهی خبری: یک محصول جدید را معرفی میکند و یا خبری جدید و هیجانانگیز در مورد کالایی قدیمی را به اطلاع میرساند.
۴-آگهی مستقیم: به معرفی صریح و بیحاشیۀ واقعیتها میپردازد.
۵-آگهی غیر مستقیم: با عنوانی مبهم به منظور برانگیختن کنجکاوی خواننده طراحی شده است و خواننده را به خواندن متن تشویق میکند.
۶-آگهی جایزهدهنده: وعدۀ یک جایزه در قبال خواندن آگهی را میدهد.
۷-آگهی دستوری: به خواننده دستور میدهد که به حرکت در آید
۸-آگهی بها و ارزش-و از کجا بخریم:حراج را اعلام میدارد. محصول را توصیف میکند. بها و تخفیف را ذکر کرده، به خواننده محل خرید کالا را معرفی میکند.
۹-آگهی مدل-چرا: به معرفی دلایلی که بایستی کالایی خریداری شود، میپردازد.
۱۰-آگهیای که به صورت نامه نوشته میشود.
۱۱-قبل از و بعد از: به نمایش تحولی که پس از مصرف محصول ایجاد شده است، میپردازد.
۱۲-گواه: مصرفکننده و یا فرد معروفی از یک کالا تعریف میکند.
۱۳-تاریخچه: داستان مفصل موفقیت یک کالا را شرح میدهد.
۱۴-آگهی اطلاعات مجانی: به فرستادن بروشور، جزوه و سایر اطلاعات مجانی میپردازد.
۱۵-داستانی: به نقل داستانی در ارتباط با افراد و کالا میپردازد.
۱۶-موج جدید: از طرحهای گرافیکی مدرن برای جلب توجه استفاده میکند.
۱۷-شناسایی خواننده: عنوان برای شناسایی مخاطب مورد استفاده قرار میگیرد.
۱۸-آگهی اطلاعاتی: اطلاعات مفیدی را که در اثر استفاده از کالا میتوان بدست آورد، در اختیار خواننده میگذارد.
۱۹-آگهی مکانی: نمایاندن محصول در محلهای غیر معمول برای برجسته کردن تنوع و مفید بودن و در دسترس بودن آن
۲۰-شخصیتهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی شخصیتهای داستانی مثلاً غول سبز متمرکز میسازد.
آگهی ,میکند ,خواننده ,میپردازد , به ,میدهد ,و یا ,را که ,که به ,کالا را ,معرفی میکند
درباره این سایت