محل تبلیغات شما

فرآيند نردباني بالا یا پایین

فرایند نردبانی یکی از روش هایی است که در چند دهه اخیر خصوصاً در رویکرد  زنجیره منظور ، نهایت کاربرد فراوانی یافته است. این روش در زمینه های گوناگون اقتصادی و فرهنگی و. به عنوان ابزاری کارآمد توسط محققین بکار گرفته شده است.

مبتکر این روش "دنیس هینکل" از شاگردان " جرج کلی" روانشناس مشهور و خالق نظریه سازه های شخصیت  می باشد که در پایان نامه خود در دانشگاه اوهایو به انجام رسانده است.

یکی ازروش هایی که اخیرا(از سال 1982 میلادی با نوشته رینولدز و گاتمن آغاز شد) درسطح وسیعی در حیطه های مختلفی توسط محققین بکار گرفته شده است، با عنوان" نظریه زنجیره منظور- نهایت " (Means End Chain Theory)  شناخته می شود.در این نظریه که با ابزار مصاحبه عمیق و  با "فرایند نردبانی"  (Laddering Process )انجام می شود،

درروش"پایین به بالا"  (Bottom-Up) از ویژگیهای کالا آغاز شده ونهایتاً به ارزش های نهایی مصرف کننده می رسد.هزاران تحقیق کاربردی که در استقبال از این روش انجام شده حیطه های بازاریابی ، روانشناسی ، ادبیات و . را پوشش قابل توجهی داده است.

ولی "روش بالا به پایین"(Top-Down)که عملا از سال 2002 بکار گرفته شد است( برحسب مقالات ارائه شده) هنوز کاربرد وسیعی مانند "روش پایین به بالا"  نیافته است و مقالات و تحقیقات چندانی با توجه به پیچیده تر بودن آن منتشر نگردیده است. 

در این روشها پنج عامل"ویژگیهای محصول" (Attributes) ،"فایده ها  و یا خروجیهای آن ویژگیها "  (Consequences)  و نهایتا "ارزش های مترتبه برآن فواید" (Values )همراه با"پیوند میان ویژگی ها و فواید " (Consequences Linkages of Attribute and)  و نیز "پیوند میان فواید و ارزشها" (Consequences and Values Linkages of) استخراج می شود و پس از تشکیل "نقشه زنجیره ای ارزش" (Hierarchical Value Map – HVM)مسیرهای حاصله ترسیم میگردد. نهایتا بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده راهکارهای مناسب برای تولید کنندگان و سایر گروه هایی که با مصرف کنندگان مرتبط هستند ارائه می شوند.

تمامی شرکت ها ، جهت تولید محصول ، نیازمند مواد اولیه می باشند تا طی فرآیندهای ساخت و دارای ارزش افزوده ، مواد اولیه و کالاهای ورودی را تبدیل به محصولی نمایند که مشتری بابت خرید و دریافت آن ، بهای مناسبی را بپردازد .

هنر يك ارتباط خوب با دیگران و تاثير آن دربازاريابي

فهرست ایده‌های تبلیغاتی

هفت نکته کلیدی در بازاریابی جهانی

، ,های ,روش ,ارزش ,  ,ها ,بکار گرفته ,که در ,این روش ,به بالا ,در این

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها