محل تبلیغات شما

هفت نکته کلیدی در بازاریابی جهانی

  1. سازمانها ابتدا می بایست بر بازارهای محلی خود مسلط شوند و کسب و کارشان را در خانه و به تدریج در خارج از مرزها توسعه بدهند. سپس مکانیزمهایی برای ارائه محصولات خود به فرهنگهای مختلف تهیه کنند. مثال ، مک دونالد پس ازتوسعه داخلی درایالات متحده ، کسب وکارش را در کانادا، مکزیک، اروپا و ژاپن توسعه داد. در امریکای شمالی ، مک دونالد به عنوان پیش غذا، کیک سیب و در آسیای جنوب شرقی، کیک آناناس پیشنهاد میکند. مک دونالد سه وعده غذایی صبحانه ، ناهار و شام در ایالات متحده وکانادا و درروسیه فقط ناهار و شام ارائه میدهد. امروزه تعداد فروشگاههای مک دونالد در سرتاسر دنیا بیشتر از کشور آمریکا است
  2. .سازمانها میبایست یک تصویردرخشان از برند خود، دیدگاه مثبت در کیفیت، قیمت و ارائه خدمت برای مشتریان ایجادنمایند. بعنوان مثال برند سِمِکس  Cemex به عنوان یک شرکت موفق مکزیکی، تحویل به موقع سیمان را در ذهن مشتریانش تداعی میکند.
  3. سازمانها بايد وفاداری مشتری خلق کنند. یونیلوربه عنوان یک شرکت چند ملیتی خیلی بزرگ بر بازار صابون کشور هند با سهم بالای ۶۰ درصد بازار مسلط است استفاده از یک محصول مارک دار مشهور مثل لوکس برای یک شهروند هندی به این معنی است که زندگیش ارتقا پیدا کرده است. بنابراین هندیها وفاداری شدیدی به محصولات یونیلور دارند.
  4. سازمانها بايد درطراحی محصول جدیدنوآوری داشته وقیمتهای مناسب که از عهده استطاعت عموم مصرف کنندگان آن برآید، پیشنهاد کنند و محصولات جدیدشان را به مشتریان آموزش دهند. شرکت فنلاندی نوکیا یکی از بهترین نمونه ها در نوآوری و برنامه های آموزشی برای مشتریان است. امروزه یکی از سه گوشی موبایلی که در دنیا به فروش می رود متعلق به نوکیاست.
  5. سازمانها بايد داده های مناسبی را درباره نیازهای جدید بازار جهت خلق ارزش و ترفیع برند جهانی خود جمع آوری کنند. برای مثال سونی آنچه را که مشتریان می خواهند قبل از آنکه تشخیص دهند واقعا چه چیزی را میخواهند ،پیش بینی میکند.مثل محصول واکمن( امروزه سونی رهبر بازار دوربینهای دیجیتالی، تلویزیون و دستگاه DVD در ایالات متحده است).
  6. در بازاریابی جهانی سازمانها می بایست مدیرانی با توانایی تطبیق با فرهنگهای متفاوت انتخاب کنند. یکی از مهمترین نکاتی که شرکتها بایددرنظربگیرند،ایجاد یک فرهنگ سازمانی بین المللی در سازمانهایشان است، در حالیکه تفاوتهای فرهنگی بومی و ملی را به خوبی درک میکنند. توانایی صحبت به حداقل یک زبان خارجی برای یک مدیر در دنیای کسب و کار امروزی یک مزیت و ضرورت است.
  7. نکته کلیدی عبارت است ازامکان فروش ازطریق شرکتها و اتحاديه های تجاری. تویوتا، هوندا، کوکاکولا، سانیو و ای تی اند تی، شرکتهای مشهوری هستند که توا نسته اند فروششان را از طریق این استراتژی افزایش بدهند.

منابع :

  1. Richard L. Sandhusen, International Marketing, New York, 1997.
  2. Douglas Lamont, Global Marketing, Capstone Publishing, 2002.

      

هنر يك ارتباط خوب با دیگران و تاثير آن دربازاريابي

فهرست ایده‌های تبلیغاتی

هفت نکته کلیدی در بازاریابی جهانی

یک ,سازمانها ,مشتریان ,بازار ,، ,دونالد ,مک دونالد ,یکی از ,را در ,سازمانها بايد ,نکته کلیدی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

عشق من بی نهایتی است مطلق... تکنیکهای موفقیت و شاد زیستن